ПОВЕРИТЕЛНО - отвори очи...

 

НАЧАЛО
Актуално
5.8 по Рихтер безумие
Терористичен АД
За България
Велики Българи
11 Септември 2001
USA Измама
Капитализъм
Тайната на водата
Здравеопазване ли?!
Нов световен ред
Тайни общества
Zeitgeist movie
Chemtrails/HAARP
Цивилизации...
Извънземни
Dulce Book
Никола Тесла
Адолф Хитлер
проф. Мулдашев!
Ционските Мъдреци
Секретни бази...
СВРЪХ СЕКРЕТНО
( Ф И Л М И )


ДА ИЗЧИСТИМ БТВ КАКВО НИ ГОТВЯТ? Ромско интегриране Пишете ми

Актуално / Новини

13 Март 12, 23:23
Държавата платила 63 млн. лева на “Лукойл” за горива за месец
Държавата е сключила три договора с “Лукойл България” за доставка на гориво за близо 63 млн. лева с ДДС в края на 2011 г., точно по времето, когато се решаваше съдбата на лиценза на бургаската рафинерия "Лукойл Нефтохим".
Това показа справка на Mediapool за договорите на Държавната агенция “Държавен резерв и военновременни запаси”, която е на подчинение на Министерския съвет. От контрактите става ясно, че “Лукойл” продава дизела на правителството на цени от 2870 лева за тон при положение, че в момента – в пика на цените на горивата, дизелът на “Лукойл” е 2551 лева за тон с ДДС. Бензинът за държавата пък е на цени от 3157 лева до 3186 лева за тон. Сумата е фрапираща на фона на обявените на сайта на “Лукойл” цени на едро за бензин А 95 – 2505 лева за тон.

Контрактите са за доставка на зимен дизел и бензин А 95Н и са сключени след пряко договаряне в периода 16 ноември – 15 декември 2011 г. Това е малко преди развръзката на скандала с отнетия лиценз на бургаската рафинерия по нареждане на шефа на митниците Ваньо Танов. “Лукойл” остана без разрешително, защото не беше монтирал задължителните измервателни уреди в определения срок. Съдът отмени заповедта на Танов на 24 януари тази година, а малко преди това “Лукойл” постави датчиците в рафинерията, но не и на терминала “Росенец”. Срокът там бе отложен за края на 2012 г.

Потърсени за коментар от агенция “Държавен резрев” казаха само, че по закон имат задължение да поддържат определени количества горива и че нямат право да говорят за договорите повече от това, което е публикувано. От Закона за държавния бюджет за 2011 г. става ясно, че агенцията е разполагала със 73.56 млн. лева за осигуряване на задължителните запаси, което означава, че основната част от тях е отишла при “Лукойл” и то в самия край на годината.

Договорът с “Лукойл” от 16 ноември е за доставка на 9728 тона зимен бензин, марка А 95Н, клас “С”, минерален без биокомпоненти и е за 30 999 997 лева. На 7 декември е сключен нов договор за по-малко количество от същото гориво – 1277 тона за 4 032 189 лева. Седмица по-късно “Лукойл” има подписан договор за доставка на 9615 тона зимен дизел, клас “Е”, без биокомпоненти за 27 599 999.88 лева.

На 21 януари пък шефът на агенция “Държавен запас” Станимир Пеев прекратява поръчка за съхранение на 3569 тона самолетно гориво, защото единствената оферта от “Лукойл Нефтохим Бургас” “надвишава предвидения финансов ресурс”. “Лукойл” е поискал 15 лева без ДДС за съхранение на тон реактивно гориво Jet A-1. Излиза, че поръчката, която се струва прекалено скъпа на властта, е за 53 535 лева без ДДС, но не и предишните три.

Сега, в абсолютния пик на цените на горивата, правителството е решило да обновява задължителните си запаси от дизел. Това става ясно от решение на Министерския съвет от заседанието му във вторник. В текста се посочва, че ресорната агенция ще попълва резервите от дизел клас “Е”, който се произвежда през зимния сезон, т. е. същото гориво, от което “Лукойл” е доставил 9615 тона преди три месеца. Бюджетът на агенцията тази година е 45.6 млн. лева.

“Обновяването на запасите ще гарантира наличието на гориво с необходимите качествени показатели, което да се използва в случай на затруднения в доставките на нефт и нефтопродукти или при други кризисни ситуации”, се казва в правителственото решение.

Кабинетът на ГЕРБ обяви миналата година, че планира да закрие агенция "Държавен резерв и военновременни запаси" с мотивите за спестовност и икономии. Запасите на държавата ще бъдат разпределени между вътрешното, военното и транспортното министерство, предвиждаше проектозакон. Той обаче бе отхвърлен от депутатите като неясен и незавършен още на първо четене в комисия и бе върнат на Министерския съвет за доработване.

Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1544